עשה ואל תעשה בעיצוב כרטיס ביקור
לכרטיס ביקור יש ערך רב ביצירת התדמית הנכונה והוא למעשה הפנים של העסק שלך. ישנם עשרות מחקרים המצביעים על נתוני אפקטיביות שונים כמו: כרטיס קריאטיבי נשאר יותר מפי 10 זמן בארנק מאשר אחר פשוט ולא צבעוני או נתונים אחרים שמדברים על הגברת מכירות של 2.5% על כל 2,000 כרטיסי ביקור שמחולקים. מה שברור שכרטיסי הביקור משפיעים באופן ישיר על הרושם שאתה והעסק שלך מותירים בעיני הלקוח הפוטנציאלי.
בחרנו עבורכם מספר נושאים שכדאי לך להתייחס בתהליך עיצוב כרטיסי ביקור:
כרטיסי הביקור הוא הפנים של העסק שלך - ככזה הוא חייב להיות חלק בלתי נפרד מנראות המותג שלך (הזהות התאגידית). חשוב שהערכה העסקית שלך הכוללת כרטיס ביקור, נייר פירמה, מעטפה תדמיתית וכו' יעוצבו בשפה גרפית דומה וייצרו משפחת מוצרים. כדאי שעיצוב ערכת הניירת העסקית ישקף את תחום פעילות החברה לדוגמא: עורך דין, יועץ השקעות או סוכן ביטוח יהלום אותם כרטיס בנראות סולידית ואמינה ואילו מעצב אופנה וDJ כרטיס ביקור צבעוני נועז ואופנתי.
האם צריך לשלב לוגו בכרטיס הביקור – במידה ויש לחברה לוגו, מקומו כמובן הוא בכרטיס הביקור, במידה ואין עדיף לפני עיצוב ערכת הניירת להיכנס לתהליך עיצוב לוגו חדש לעסק.
כרטיס ביקור חשוב שיכנס לארנק - גודל סטנדרטי של כרטיס ביקור הינו 5*9 או 5*8 סמ. הכרטיס יכול להיות אנכי או אופקי, הוא יכול להיות בחלקו צורני (חתוך בשטאנצ') אך חשוב שלא יהיה גדול מידי או בגודל לא "נוח", כמובן שרצוי שיכנס לארנק וכך ישמר לאורך זמן.
איזה פרטים ומידע צריך שיהיו על כרטיס הביקור? כמובן שפרטים מלאים אודות העסק כמו כתובת, טלפון, פקס ואימייל. במידה ולעסק יש אתר אינטרנט, עמוד בפייסבוק או ברשת חברתית אחרת חשוב שיופיעו גם בכרטיס הביקור (לא לפחד מעומס יתר יש אופציה לרכז מידע על גב הכרטיס).
שימוש בצבעים ופונטים -לא כדאי להשתמש בסוגים רבים של גופנים (פונטים) שונים על מנת לא ליצור עומס, להיזהר מצבעוניות יתר ורצוי שהטקסט יהיה כהה על רקע בהיר ולא להיפך (הנגטיב פחות נוח לקריאה). באופן עקרוני חשוב שהנראות תהיה ב Identity ובשפה של החברה. בדרך כלל חברת המיתוג או המעצב שבנו את הלוגו לעסק יבנו גם את ערכת הניירת העסקית באופן תואם.
האם להדפיס כרטיס ביקור חד צדדי או דו צדדי? עדיף דו צדדי שכן ניתן בחזית למקם ולעצב לוגו ולהעביר מידע גם לצד האחורי על מנת לא ליצור עומס. במידה והתקציב מוגבל ניתן להסתפק גם בהדפסה על צד אחד.
על איזה חומרים כדי להדפיס ובאיזה צבעים להשתמש? רצוי להשתמש בנייר מכובד שיראה רצינות ואמינות. נייר מסוג כרומו או נטול עץ בעובי 300-350 גרם יהיה מתאים. תמיד קיימת אופציה לצפות את כרטיס הביקור בציפוי למינציה מבריקה או מט שיוסיף למראה המכובד. כדאי להיזהר מעומס גימורים והשבחות כמו שימוש בפויל זהב או כסף, ציפויים ונצנוצים שונים על מנת לא ליצור וולגריות וחוסר רצינות אלה אם זה משרת את ערכי המותג.
כמה כרטיסי ביקור להדפיס? רצוי להדפיס כמות שהיא כלכלית כי המחיר פר כרטיס בהדפסה מועטה הינו גבוה ביותר. יש להיזהר מכמויות גדולות מידי על מנת לא "להיתקע" עם כרטיסים לא מעודכנים ומתיישנים.