עיצוב לוגו Gmail - אחד הלוגואים הנצפים בעולם עוצב במספר שעות
סיפור עיצוב לוגו Gmail הוא מדהים ומפתיע גם יחד. הניסיון היה ליצור תת מותג, למעשה שירות נוסף הנסמך על הזהות המותגית של גוגל שעוצבה ע"י המעצבת הישראלית רות קידר בשנת 1999. מאוד מאוחר וממש לפני השקת השירות, למעשה ערב לפני, המעצב דניס האנג שעד אותו הזמן עיסוקו העיקרי היה בעיצוב הדודלים (הלוגואים של החגים והאירועים שמתחלפים מעת לעת בהום פייג של גוגל) התבקש לעצב את הלוגו של Gmail. הכוונה היתה לבנות את הלוגו בדיוק באותו הפונט של לוגו גוגל (פונט שנקרא Catull), לבסוף הוחלט שה G תהיה ב Catullושאר האותיות יהיו בפונט יותר סריפי על מנת שיראה יותר טוב לעין ויתן הבדל וידגיש את ה G, ה M עוצבה על גבי מעטפה קטנה על מנת ל"הסביר" את השירות. כמובן הצבעוניות של הלוגו דומה לצבעוניות של לוגו מותג האם. למעשה כאשר מסתכלים על הלוגו בחטף לא שמים לב לשוני בן הפונטים של האותיות השונות. כאשר מישירים מבט ומתעכבים מעט כמובן מבחינים בהדגשה הגדולה על ה G. היום לוגו Gmail הינו אחד הסמלים המוכרים בעולם ועשרות מליוני עיינים רואות אותו על בסיס יומי, למעשה הוא הקשר שלהם עם העולם.
מעט על Gmail: בראשון לאפריל 2004 השיקה גוגל את גי מייל שהוא שירות דואר חינמי מבוסס WEB. בעת ההשקה השירות כלל תיבת דואר בנפח של 1 גיגה בייט (בזמנו נפח איחסון זה היה הרבה מעל המקובל) ואילו בשנת 2011 לאחר כ 7 שנים נפח התיבה המוצע בשירות הינו מעל 7 גיגה בייט. על פי הערכות בשנת 2012 יהיו בעולם מעל מיליארד משתמשי תיבות דואר מבוססות רשת של יאהו, הוטמייל וגי מייל ביחד. כאשר על פי דיווחים מגוגל חלקה של גימייל תהיה מעל 350 מיליון.
ההיסטוריה של לוגו גוגל: לוגו גוגל עוצב לראשונה בצורה חובבנית ע"י סרגיי מיכאילוביץ ברין בשנת 1998 באמצעות גימפ - תוכנה גרפית חינמית, למעשה לוגו טקסט שבסיומו יש סימן קריאה המזכיר את סימן הקריאה בלוגו יאהו. שני מיסדי גוגל (לארי פייג' וסרגיי ברין) פגשו באוניברסטית סטנפורד את רות קידר שעשתה בקמפוס באותם זמנים את המאסטר שלה בעיצוב, ביקשו ממנה הצעת מחיר והעבירו לה את העבודה על עיצוב הלוגו בצורה מקצועית יותר. הלוגו עוצב בפונט Catull ובצבעי יסוד כחול, צהוב ואדום כאשר הירוק הוכנס על מנת לסמן חדשנות וחוסר סטנדרטיות של מנוע החיפוש החדש שנכנס להתחרות במנועים הכבדים המסורתיים שהיו עד אותה עת והיום הם היסטוריה.