מיתוג ושיווק לעסקים קטנים בתקופת מיתון
תהליך המיתוג הינו משמעותי מאוד בחיי חברה, במיוחד בשלבים הראשונים של הגדרת הזהות של העסק החדש. בתקופת מיתון נושא זה חשוב ורגיש פי כמה, חשוב לקבוע מי קהל המטרה ומה המסרים המדויקים שאנחנו רוצים להעביר ללקוחות ולא לבזבז משאבים מיותרים על לקוחות שוליים ש"אולי" גם מתאימים למוצר ו/או השירות שלנו. אסור לזלזל בתהליך זה במיוחד בעסקים קטנים שהחלטות נכונות עלולות לגרום להצלחתם או שגויות לקריסתם.
מספר טיפים חשובים להצלחת פעילות עסק חדש
בהקמת עסק חדש עיצוב הלוגו והתדמית הם נקודה משמעותית. לוגו צריך להיות ייחודי, פשוט, זכיר, קליט ומעביר את המסר של החברה בצורה ישירה. לאחר קביעת התדמית הרצויה יש לדבוק בה באופן מתמשך, לתחזק אותה ולרענן אותה מעת לעת.
לאחר שהקמנו את העסק אנחנו צריכים כמובן לשווק אותו. תוכנית שיווקית פרסומית צריכה לקחת בחשבון תקציב נתון, בשלב ראשון של חיי העסק כדאי להשקיע יותר ואחר כך להקצות אחוזים מההכנסות.
תמהיל המדיה הפרסומית - צריך להיות זהיר ולא מפוזר. לעסקים מקומיים כדאי להשקיע במעגל הקרוב שכולל עיתונות מקומית, פורטלים עירוניים, שילוט קרוב גיאוגרפית, ויח"צ מקומי. לעסקים מגזריים ארציים חשוב לזהות את המדיה הרלווטית למגזר ולהשקיע בו: מגזינים מקצועיים, אתרים יעודיים לקהל, שיווק ישיר ושיתופי פעולה מקוריים מול גורמים החולקים קהל דומה.
כל אינטראקציה של העסק עם לקוח או ספק ואפילו הייתה זו פנייה שלא הובילה לעסקה, צריכה להיות מתועדת. כך אוספים דאטה בייס רלוונטי לפעילויות שיווקיותעתידיות. בהמשך כדאי להפעיל תחזוקה (Maintenance) באמצעות פנייה יזומה, ניוזלטרים ומיילים שיווקיים. העלות של פעילות זו אינה יקרה כי ההפצה היא באמצעות המייל, אך חייבים שהתוכן יהיה מעניין וחדשני אחרת הלקוחות הפוטנציאלים ידרשו מהעסק להפסיק לשלוח אליהם מסרים.