10 טיפים לשיווק במייל - E Mail Marketing
1. אין לך תוכן מעניין, חידושים או מבצע מיוחד - אל תשלח ניוזלטר. לא כדאי להטריד יותר מידי את הלקוחות ובטח לא כדאי להעביר תוכן לא רלוונטי וללא ערך מוסף, במידה ולא תקפידו על זה מספר הנמענים שלכן יקטן ממשלוח למשלוח. התדירות המומלצת היא לא יותר מ 2 אימיילים בחודש
2. יותר מרצוי שהמייל שלך יהיה רספונסיבי. בשנה האחרונה ממוצע הפתיחות במובייל עומד על כ50% ואף במיילים המופנים ל B2B מגיעים לנתונים שמתקרבים ל40%, מייל שלא יחשוב רספונסיבי יראה גרוע ולעיתים בלתי קריא במסך קטן. לא לשכוח שגם דף הנחיתה המחובר למייל צריך להיות מותאם.
3. רצוי שלמייל שלך יהיה לינק לדף נחיתה יעודי. ללא קישור המייל לדף נחיתה הוא יתפקד כמודעה פרסומית לא אינטראקטיבית, במידה ולקוח ירצה להגיב חייבים לאפשר לו, כמובן שרצוי שכפתורי הלינק לדף הנחיתה יראו כמו כפתור עלמנת שידעו ללחוץ עליו.
4. על תשתמשו רק באימג ושלבו טקסט חי. הרבה מהלקוחות יחסמו לפתוח אימגים ע"י שרתי הדואר שלהם ולכן מייל שהוא אימג אחד גדול הרבה פחות טוב. רצוי לשלב טקסט חי שנותן את המידע מלבד האימג התומך.
5. תקפידו שהמייל יהיה ברור וקצר. ככל שהטקסט יהיה ארוך יותר, הסיכוי שיקראו אותו יהיה מועט יותר. הטקסט צריך להיות קל לסריקה מהירה והמסרים החשובים אמורים להיות מודגשים.
6. תקפידו שרשימת הנמענים שלכם תהיה נקייה. אין סיבה לא לנקות מידי פעם את ה"שגויים" לנהל את הדאטה ברצינות ולהשביח אותה כל הזמן (למרות שהמערכות האוטומטיות למשלוחי מייל אמורות לטפל בעניין, הנושא באחריותכם!). שימו לב! ברגע שספקי האינטרנט יזהו משלוח מייל שיש בו אחוז ניכר של שגויים יקטלגו אתכם כספמרים (בעיקר gmail).
7. רשימת הנמענים שלכם חייבת להיות מפולחת. נכון שזה דורש יותר עבודה ותשומת לב אך כדאי לבנות מספר רשימות לפי סגמנטים ולא לשלוח מסר אחיד לכולם. לקוח יודע להעריך משווק שמעביר לו תוכן ומבצעים רלוונטים.
8. בצעו טסטים לפני שאתם שולחים את המייל השיווקי בקמפיין. רצוי לבדוק שהמייל נראה תקין במערכות דואר שונות ולכן חשוב לבצע משלוחי טסט ל Gmail, Yahoo, Hotmail, Outlook וכו' וכמובן לבדוק גם באמצעות מכשירי סלולר או טאבלטים. כדאי ליצר רשימת TEST שהיא למעשה מספר נמענים שישמשו קבוצת ביקורת לפני המשלוח לרשימה הגדולה.
9. AB TESTING – כדאי, יעיל ומגביר תגובה. כדאי לבצע AB TESTING או השוואה בין גירסאות, בשלב ראשון רק על שורת הנושא אך ניתן גם על אופן הצגת ההנעה לפעולה ועל שאר תכני המייל. מערכות המיילים האוטומטיות יעילות ומדוייקות במבחנים אלו ועבודה נכונה תשפר לכם את אחוזי ההמרה בעשרות ואפילו במאות אחוזים לעיתים.
10. ולסיום תיזהרו שהמייל שלכם לא יראה כמו ספאם. צריך להתרחק ממסרים שמזוהים עם דואר "זבל" כמו הרד סייל, סימני קריאה מרובים וכו ולהתחשב בכתיבת נושא המיל, התוכן ובכלל. ברגע שתעופו לספאם תישארו שם תקופה עד שתצאו.
דצמבר 2015